Förvisso väl resonerat men inte glasklart vilket en ledare nog bör vara. Nog är det diskutabelt att rea ut allmännyttan. Samtidigt kan man fråga sig det rättfärdiga i att just de belastade miljonprogramsområdena, relativt sett, allt hårdare ska sammankopplas med den redan hotade upplåtelseformen hyresrätt? Och visst är det gott och bra att döma ut förbifarten. Sant att utbyggt vägnät = utbyggd bilism. Men även sant att stockholmstrafiken i dagsläget helt enkelt inte funkar. Också balans hör till en bra ledare.
Det här är tidskriften Arkitekturs sida för nyheter, saker som inte är så nya och kommentarer. En blogg.
This is the Swedish architectural magazine Arkitektur's blog for news and other things found or heard. As you may notice, so far very few posts are in English. Try Google Translate for an erroneous but legible translation of the site > here. Contact.
3 kommentarer:
Klokt! Bra att Arkitektur tydligt tar avstånd från den glesa bilstadens ohållbara sprawlplanering.
En utmärkt ledare! Det är bara att applådera.
Förvisso väl resonerat men inte glasklart vilket en ledare nog bör vara. Nog är det diskutabelt att rea ut allmännyttan. Samtidigt kan man fråga sig det rättfärdiga i att just de belastade miljonprogramsområdena, relativt sett, allt hårdare ska sammankopplas med den redan hotade upplåtelseformen hyresrätt? Och visst är det gott och bra att döma ut förbifarten. Sant att utbyggt vägnät = utbyggd bilism. Men även sant att stockholmstrafiken i dagsläget helt enkelt inte funkar. Också balans hör till en bra ledare.
Skicka en kommentar